no alt

Αιδώς Παιδείας αριθμός 0

Ο ΦΙΛΟΣ – ΦΙΛΗΣ κι η μικρή ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ


Σε μια παρέα φίλων που αρέσκονται να συζητούν και να διαλογίζονται ένας φίλος- ΦΙΛΗΣ με όνομα και φήμη, ρωτά μια μικρούλα που την έλεγαν ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ ( χωρίς φήμη)… Σε τι σχολείο πηγαίνεις μικρή μου? Τι μαθαίνεις ? τι σε εμπνέει? Χρόνια τώρα τα λεφτά δεν φτάνουν ,αλλά αυτό φταίει και τα παιδιά δεν αγαπούν τη ζωή στο σχολείο? Αν διαθέταμε περισσότερα θα αγοράζαμε το ενδιαφέρον και το κίνητρο που σας λείπει?? Τι θέλετε τέλος πάντων αχάριστα παιδιά ? και εργαστήρια σας φτιάξαμε, και καινούρια βιβλία με πολύχρωμα εξώφυλλα σας δώσαμε και καρικατούρες με όμορφα κουτάκια σχεδιάσαμε και laptop σας μοιράσαμε ,και εκδρομές σας πηγαίνουμε και αριστεία για όλους έχουμε και απαιτήσεις δεν έχουμε..τι άλλο να κάνουμε για να σας νανουρίσουμε γλυκά και να μπούμε στο μυαλό και στην καρδιά σας?? Πείτε μας τέλος πάντων τι θέλετε . θα σας απαντήσουμε σε όλα!
Η μικρή Αντίκλεια παίρνει θάρρος…. Αυτό ακριβώς! Απαντάτε σε ότι δεν ρωτάμε και σε ότι σας ρωτάμε κάνετε πως δεν ξέρετε..γιατί κύριε δεν μας λέτε την αλήθεια, ότι δεν είμαστε οι μισοί άριστοι και οι άλλοι μισοί παρά-λίγο άριστοι? Ότι δεν είναι δυνατό όσοι γεννιόμαστε στην Ελλάδα να βρίσκουμε στασίδι στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα ,ότι αυτό δεν υπάρχει σε καμιά σοβαρή χώρα στον κόσμο ότι και οι άλλες χώρες αγαπούν τα παιδιά αλλά δεν κάνουν χαρτοπόλεμο με πτυχία … Μήπως τελικά δεν μας νοιάζεστε όσο λέτε αλλά ασελγείτε συστημικά και συστηματικά στην παιδικότητα και στον μέλλον μας??
ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ θυμάμαι, αλλάξατε τα βιβλία των μαθηματικών και δεν βάλατε μαθηματικό να μας τα διδάξει. Βάλατε τον δάσκαλο να μας ξεναγήσει στις όμορφες σελίδες και όχι να μας διδάξει μαθηματικά –δεν θα μπορούσε άλλωστε αφού ο ίδιος ποτέ δεν τα διδάχτηκε. Στο Γυμνάσιο η αδυναμία στα μαθηματικά έγινε εφιάλτης και κατ ανάγκη στροφή στην νομική ,τα παιδαγωγικά ,τη θεολογία.. Θυμάμαι την καθηγήτρια των αγγλικών μου να μου διδάσκει ιστορία και έμεινα ανιστόρητη, την βάλατε ακόμη να μας διαβάζει ..επαγγελματικό προσανατολισμό και εντρυφήσαμε στο δημιουργικό κενό!! Δεν με προτρέψατε να συνθέτω, να συμμετέχω και να δρω παρά μόνο να κάθομαι ,να ακούω μονολόγους και να κουβαλώ καθημερινά δέκα κιλά τσάντα και βιβλία σαν μικρή αρσιβαρίστρια σε υποχρεωτική συμμετοχή σε παράτα απίστευτης πλήξης. Και μεγάλωσα και πήγα ΛΥΚΕΙΟ . ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ μας είπατε..δεν λέει! Και λέει το σχολείο όπου υπάρχει και λειτουργεί, με τον φυσικό να διδάσκει χημεία κατεύθυνσης ,τον χημικό βιολογία, τον φιλόλογο τα πάντα και επί της ουσίας τίποτα!! Τι σημασία έχει ,όλοι θα περάσουν κάπου όλοι θα ταχτοποιηθούν, θα μεταγραφούν ,θα διαπρέψουν. Και τα ΙΕΚ ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είναι, και τα ΤΕΙ ΑΝΩΤΑΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ τα κάνατε και τα πανεπιστήμια μας υπέρ-ανώτατα ιδρύματα είναι , κλάσης ΜΙΤ,HARVARD,BERKLEY,CAMBRIGE ,LSE αλλά χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς καθηγητές ,χωρίς αναλώσιμα και εργαστήρια χωρίς προοπτική επιβίωσης. Λεπτομέρειες σε αποθήκες ελπίδας !! ποιος νοιάζεται.. Και τα αμπέλια του μπαμπά .η βάρκα του παππού και τα πρόβατα του θείου? Μη σε νοιάζει αυτά δεν είναι για σένα… μου είπατε κύριε! Έχουμε Αλβανούς που θα τρυγήσουν, Πακιστανούς που θα ψαρέψουν, Σύριους και Αφγανούς για να βοσκήσουν, Ρωσίδες να γηροκομήσουν.. Εσύ να κοιτάς ψηλά !.Σας άκουσα κοίταζα ψηλά αλλά.. αλληθώρισα!!. ΑΛΛΟΥ έβλεπα και αλλού είμαι! Γιατί να μιλώ και να βλέπω τον αδελφό μου με Skype , ποιος ευθύνεται για την μαζική φυγή νέων επιστημόνων, ποιος ευθύνεται για την «εγκεφαλική» αιμορραγία ενός λαού που θέλει ιστορικά να συνεχίσει να υπάρχει??
Που είναι τα Πανεπιστήμια μας στα διεθνή rankings; Που είναι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Δημοκρίτειο, των Ιωαννίνων, της Δ. Μακεδονίας, του Αιγαίου, της Πελοποννήσου;
Που είναι το ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ σήμερα και που θα είναι μετά από πέντε χρόνια; Ποιοι είναι οι τομείς αριστείας για το καθένα; ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και γιατί να υπάρχουν!!! εμείς αριστεύουμε παντού μόνοι μας σαν Βορειοκορεάτες και δεν έχουμε ανάγκη κανένα.. Στην Ιστορία και στην ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Φιλολογία, στον Τουρισμό στην Ναυτιλία και στην Ναυπηγική παντού έχουμε ..τα απόλυτα νούμερα προτιμήσεων και λίστες αναμονής στις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές από φοιτητές εξωτερικού και όλα ΑΥΤΑ φυσικα , αφροδισιακή φαντασίωση σε σύρριζα πραγματικότητα! Τι γίνεται αλήθεια με την Τεχνολογική Εκπαίδευση και τα Τεχνολογικά Λύκεια? Πως θα αλλάξουμε την νοοτροπία μιας κοινωνίας που βλέπει τα ΕΠΑΛ σαν εβραϊκά γκέτο και και τα παιδιά της σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού? θα πρέπει να διδάσκεται η όχι , η επιχειρηματικότητα στα σχολεία, θα πρέπει τα ΓΥΜΝΑΣΙΑ μέσω στοχευόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων να δοκιμάζουν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τα ταλέντα των μικρών εφήβων και όχι την αποστηθικη τους ικανότητα?? Μήπως θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί των ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ να επιμορφωθούν σε δράσεις και καινοτόμες εργασίες και να υποχρεωθούν στην υλοποίηση αντίστοιχων προγραμμάτων? ΜΗΠΩΣ το μισό εβδομαδιαίο σχολικό πρόγραμμα πρέπει να αφορά σε δράσεις εκτός τάξης? Μήπως κάπως έτσι θα αρχίσουν τα παιδιά να αποκτούν διέξοδο και προσωπική ταυτότητα και να αγαπούν την ζωή στο σχολείο? Πότε θα αρχίσουμε να μιλάμε για σοβαρό επαγγελματικό προσανατολισμό και πότε για γονική συμβουλευτική? Πότε θα γίνεται επιτέλους ΚΥΡΙΕ ένας πραγματικός και χρήσιμος φίλος και όχι ένας περαστικός φίλος –ΦΙΛΗΣ?